Teken de petitie: N279 van 2-baans naar 4-baans weg, géén omleiding

In Gemert-Bakel hebben de bedrijfs- en ondernemersverenigingen, de horeca en ZLTO alsmede de VVV gezamenlijk de schouders gezet onder een campagne ter verbetering van de N279.
Gedeputeerde Staten heeft het voorstel om de N279 2-baans te laten en de omleiding bij Dierdonk door te laten gaan voorgelegd bij Provinciale Staten. Provinciale Staten heeft een beslissende stem m.b.t. het voorstel van Gedeputeerde Staten.
Met name in Gemert-Bakel wordt hiertegen bezwaar gemaakt maar ook andere gemeenten zitten op dezelfde golflengte. Voornoemde verenigingen en de gemeente Gemert-Bakel willen reeds nu en niet in 2030 of later een verbreding van de N279 van 2-baans naar 4-baans.
Daar komt bij dat de omleiding bij Dierdonk als ongewenst wordt beschouwd. Deze omleiding is onnodig, zou veel geluisoverlast veroorzaken en is milieuonvriendelijk. Nog los van het feit dat deze omleiding van de Provinciebestuurders blijkbaar 50 miljoen euro mag gaan kosten. Dat geld zien wij liever besteed aan een verdubbeling van de N279 van Veghel tot Asten. En dan blijft er nog geld over voor andere voorzieningen aan de N279. Vandaar geen omleiding bij Dierdonk maar wel een 4-baans N279.

Dus: bent u het hiermee eens, teken dan  hier de petitie!

4 gedachten over “Teken de petitie: N279 van 2-baans naar 4-baans weg, géén omleiding”

  1. Cem schreef:

    Hier had allang een 4baans weg moeten komen, plaats een keer een camera ipv een flitser en neem het op kijk terug hoeveel auto’s er per dag langs komen!!
    1 auto defect en je staat mee paar uur vast en je betaald er wegenbelasting voor? Triest

  2. Rob van Lieshout schreef:

    Fijnstof-toename en enorme geluidsoverlast zal het resultaat zijn indien men tussen Asten-Veghel voor 4-baans traject gaat kiezen.

    Het van 2-baans naar 4-baans gaan zal tot enorme verkeersdrukte gaan leiden met zeer hoge concentraties fijnstof en geluidsoverlast voor onze meer de inwoners van Gemert-Bakel.
    De N279 zal namelijk bij overgang naar een 4-baansweg per direct de “nieuwe A2” gaan worden en dat pal naast onze dorpen.

    Dat er een betere doorstroming zal ontstaan bij de keuze voor 4-baansweg is in eerste instantie waar maar het zal slechts van korte duur zijn terwijl je dan voor de toekomst wel zit opgescheept met stof-en geluidoverlast.
    Nu al zie je een enorme toename van vrachtverkeer en dat gaat alsdan gigantisch toenemen. (no way back!).
    Bezint eer ge begint!

    Een bezorgde inwoner uit Bakel.

  3. Ine Somers schreef:

    Wat een machtsstrijd wordt er gevoerd tussen de provincie en de inwoners van
    Dierdonk en Gemert-Bakel.

    1) Een wijk tussen 2 drukke verkeerswegen leggen.
    2)Prachtig natuurgebied daarvoor op offeren
    3)Veel mensen en woningen die daarvoor moeten wijken.
    4)Gemert-Bakel moet veel inleveren en krijgt daar niets voor terug.
    5)Ontzettend dure optie.
    6)Verbreed de 279 naar 4 baans : Dierdonk heeft dan maar geluidshinder van 1
    verkeersweg.
    7) Een veel GOEDKOPERE oplossing.

    Jammer dat een ambtenaar van de provincie zo op zijn strepen blijft staan!!!

  4. G de Koning schreef:

    Wegegooid geld in alle opzichten . Echt weer een voorbeeld van Amtenaren die met andermans geld strooien !!

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *